Personaleadministration for ansatte, tidligere ansatte, ansøgere:
- Identifikationsoplysninger
- Oplysninger vedrørende ansættelsesforholdet til brug for administration, herunder stilling og tjenestested, lønforhold, oplysninger af relevans for lønindeholdelse, personalepapirer, uddannelse og sygefravær. Der indhentes samtykkeerklæring i fornødent omfang (se skabelon om samtykkeerklæring vedrørende håndtering af persondata om klinikkens medarbejdere.
- Strafbare forhold
- Helbredsoplysninger
Modtagere af personoplysninger:
1. Offentlige myndigheder (SKAT)
2. Banker (lønkonto)
3. Lønbureau
4. Pensionsselskaber
5. Revision - Intension
6. Tandlægeforeningen
7. Kursusudbydere
Oplysninger om tidligere ansatte slettes senest 5 år efter afslutningen af ansættelsesforholdet. Opbevaringen sker, idet det er nødvendigt for at kunne fastlægge og forsvare retskrav samt grundet regnskabs-/revisionstekniske årsager.(Se skabelon til samtykkeerklæring ved ansættelse af medarbejdere på klinikken).
Jobansøgninger slettes senest 6 måneder efter ansøgningen er modtaget (oplyses til jobsamtalen). Alle jobansøgere får information om, hvordan klinikken anvender personoplysninger
Behandling af personoplysninger i forbindelse med HR-arbejde sker i overensstemmelse med interne retningslinjer, som bl.a. fastsætter rammerne for autorisation- og adgangsstyring.
Fysisk materiale opbevares aflåst og på klinikejerens (dataansvarlig) kontor.